اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین عـکس های دنیا و آدرس mohammad258.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 18
:: بازدید هفته : 34
:: بازدید ماه : 127
:: بازدید سال : 1807
:: بازدید کلی : 33625
عکس لامبر گینی

تعداد بازدید از این مطلب: 2598
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391
نظرات
عکس فراری

تعداد بازدید از این مطلب: 1524
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391
نظرات
عکس مرد عنکبوتی

تعداد بازدید از این مطلب: 14951
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391
نظرات
عکس مرد عنکبوتی

تعداد بازدید از این مطلب: 2076
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391
نظرات
عکس لامبرگینی

تعداد بازدید از این مطلب: 1875
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1391
نظرات
عکس لامبرگینی

تعداد بازدید از این مطلب: 2519
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1391
نظرات
عکس جان سینا

تعداد بازدید از این مطلب: 5263
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : یک شنبه 1 بهمن 1391
نظرات

 

نظر فراموش نشه!

+ نوشته شده در  ساعت   توسط محمد  |  نظر بدهید

تعداد بازدید از این مطلب: 1218
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : یک شنبه 1 بهمن 1391
نظرات

ساعت با لامبورگینی Aventador

ترجمه و نگارش: آرش گبل

منبع: Car and driver

 

 

 

 

 

بزرگترین آرزوی هر گاو وحشی اسپانیایی بی شک این است که روزی لامبورگینی مدلی به نام او روانه بازار کند. چرا که سرنوشت اصلی همه آنها در تبدیل شدن به غذای کنسرو شده سگ و گربه و یا در اوج خوش شانسی در چند استیک آبدار خلاصه می شود!

 

ماتادور Emilio Munoz شاید هنوز روزی را به خاطر داشته باشد که در اکتبر 1993 در زاراگوزا نسخه اصلی اونتادور را که تنها 500 کیلوگرم وزن داشت، مغلوب مهارت خود در گاوبازی کرد و یک گوش آن را به عنوان یادگاری به خانه برد! در آن زمان هیچ کس نمی دانست روزی اونتادور دوباره به میادین باز میگردد، با قدرتی که دیگر هیچ گاوبازی حتی حریف پوسته فیبرکربنی آن نخواهد شد.

 

 

 

 

همراهی 34 ساعته ما با اونتادور 412015 دلاری،  از شهر محل ساخت لامبورگینی، سنت آگاتا در بولونیا شروع شد. ابتدا در پیستی که شرکت در نظر گرفته بود، تست شتاب صفر تا صد خودرو و طول فاصله ترمز صد تا صفر آن اندازه گیری شده و اثبات شد که شتاب گیری اولیه آن تنها 3 ثانیه طول می کشد و فقط 48 متر لازم است تا این خودرو از سرعت صد کیلومتر در ساعت به سکون کامل برسد.

 

مورسیه لگو (گاو) سرنوشت بهتری از اونتادور داشت. او 24 زخمی که در مسابقه برداشته بود را تا پایان وقت تحمل کرد و در انتهای گاوبازی، در حالی که هر دو گوش خود را به همراه داشت، به مزرعه خانوادگی میورا انتقال یافت تا همسر اختیار کرده و دوران بازنشستگی آرامی را سپری کند!

 

مورسیه لگوی فلزی نیز دوران خوبی را سپری کرد. این خودرو با فرمان پذیری بسیار خشک و خشن خود جای هیچ اشتباهی را به راننده نمی دهد. در ضمن، با دارا بودن صندلی های خشک و سفت، ادوات کنترل و رادیوی دور از دسترس و فضای پدال های بسیار کم دشواری های فراوانی را برای عضاق خود ایجاد می کند. طوری که می گویند هروقت یک مورسیه لگو دیدید که مارپیچ می رود، بدانید یا راننده دچار اسپاسم عضلات کمر شده و یا قصد دارد رادیوی خود را تنظیم کند! اما با قوی تر شدن رقبا، اونتادور هیچ ریسکی را نمی تواند بپذیرد. بنابراین اجزای آن همگی از نو طراحی شده اند. هرچند وقتی سوار آن می شویم، 90 درصد سواری را همانند مورسیه لگو می بینیم، ولی در همان 10 درصد باقیمانده نیز اونتادور تمامی مرزهای کیفیت را در می نوردد.

 

 

 

 

پیرو اصل عملی "هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری!"، خریدار اونتادور با قیمت پایه 393695 دلاری،  تنها مجاز به انتخاب دو رنگ مشکی و زرد برای بدنه خودرو در کنار رنگ مشکی داخل خودرو است.  اما اگر حاضر به پرداخت هزینه بیشتری باشید، می توانید با پرداخت 1600 تا 4100 دلار، از هشت رنگ عادی بدنه یکی را برای اونتادور خود انتخاب کنید. حتی اگر با این رنگ ها نیز راضی نشدید، با پرداخت 9100 دلار می توانید اونتادور را به هر رنگی که می خواهید در آورید. همچنین 4 رنگ مات مخصوص نیز با قیمت 14000 دلار برای این مدل قابل سفارش هستند. علاوه بر این 4 رنگ برای کلیپرهای ترمز(1100 دلار)، دو رنگ برای رینگ چرخ (1820 دلار)،  دو رنگ برای فنرهای عقب! (1100 دلار) و 5 رنگ سفارشی برای تزیینات داخلی خودرو نیز با گستره قیمت 840 تا 3500 دلاری قابل انتخاب هستند.

 

 

 

 

اونتادور با بدنه عظیم خود در خیابان های تنگ شهرهای قدیمی ایتالیا، به راننده ای خبره نیاز دارد تا این بدنه جهارصد هزار دلاری را سالم به اتوبان های خارج شهر هدایت کند. هرچند دکمه تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق جلو اندکی در کنترل خودرو به کمک می اید، ولی اینجا جاییست که اکثر افرادی که جربزه سوار شدن لامبورگینی را ندارند، کوتاه آمده و به خودروهای معمولی خود برگردند.

 

ممکن است از نظر خیلی افراد دوران لامبورگینی تمام شده باشد و کارخانه فقط با بزرگ کردن خودروها و موتورهای جدید خود بخواهد فروغ کوچکی از گذشته را روشن نگه دارد. ولی گذشتن از خیابان های ایتالیا با یک لامبورگینی نشان می دهد که ایتالیایی ها همه عاشق لامبورگینی هستند و با زبان نگاه هایشان می گویند: این ماشین را ما ساخته ایم! عالیه، نه؟! در شهر Pontremoli که یکی از شهرهای باستانی ایتالیاست، در گوشه ای کنار یک کلیسای قدیمی راهبه مسنی سر خود را نزدیک پنجره خودرو آورد و گفت: شما خیلی خوش شانسید! این جمله روح تمامی احساسات ایتالیا نسبت به لامبورگینی را نشان می دهد.

 

 

 

 

اونتادور تماما از فیبر کربن ساخته شده است. ممکن است از ظاهر آن یا از وزن 2000 کیلویی آن نتوانید این تشخیص را بدهید. بدنه اونتادور زیر لایه های متعددی از پولیش و رنگ پوشانده شده است که طرح فیبر کربن آن را می پوشانند. البته بناست کمپانی در آینده مدلی را با ظاهر عریان فیبر کربنی (والبته قیمت بالاتر!) روانه بازار کند. سوار و پیاده شدن به آن نیز به لطف درهای قیچی شکل مخصوص که بیش از مدل های قبلی از خودرو فاصله می گیرند راحت تر انجام می شود. همچنین صندلی های این خودرو نسبت به مدل های قبلی حالت اسفنجی بیش تری دارند که بهتر با پشت راننده هماهنگ می شوند. همچنین گرم کن صندلی نیز با قیمت 4200 دلار برای اونتادور قابل سفارش است که البته مدل مورد آزمایش از آن بی بهره بود.

 

کنسول این خودرو از نقاطی است که نسبت به مورسیه لگو به صورتی انقلابی پیشرفت کرده است. در اونتادور تمامی ادوات به صورتی کاملا عملی بر روی کنسول وسط آن نصب شده اند. از همه مهم تر، دکمه استارت این خودرو است که با پنهان شدن زیر درپوش ایمنی خود، انسان را به یاد دکمه شلیک موشک هواپیماهای جنگی می اندازد! جای پای این خودرو نیز به لطف حذف پدال کلاچ بزرگتر و راحت تر از مورسیه لگو شده و کمربند ایمنی ان نیز با قرار گیری در نزدیکی شانه راننده استفاده از ان را بسیار آسان می کند. گویی که در آخر لامبورگینی دشمنی خود را با واژه "ارگونومی" مبدل به دوستی کرده و بیش از همیشه به فکر راحتی مشتریان خود است.

 

 

 

 

در بحث راحتی تنها ایراد عمده ای که می توان به اونتادور گرفت، کوچک بودن فضاهای بار آن است. این مشکل با درک درست از کاربرد اونتادور حل می شود. معروف است که خریدار لامبورگینی باید تنها با یک کردیت کارت به مسافرت برود و لباس های خود را در مقصد خریداری کند!

 

اونتادور با جعبه دنده تک کلاچه هفت سرعته خود که هنرمندانه با موتور 6.5 لیتری V12 ترکیب شده، 691 اسب بخار تولیدی خود را هوشمندانه به جاده منتقل می کند. با انتخاب مد مسابقه (Corsa) و یا اسپرت برای خودرو، سیستم انتقال قدرت با بی رحمی هرچه تمام تر دنده ها را در گمترین زمان ممکن تعویض کرده و به خودرو شتاب می دهد. هرچند که در هنگام درگیری دنده ها شتاب گیری خودرو چنان وحشیانه بوده که در فاصله چند میلی ثانیه ای تعویض دنده ها افت شتاب تاثیر خود را گذاشته و با درگیر شدن دوباره، سرنشینان به صندلی های خود قفل می شوند.

 

 

 

 

انرژی جنبشی که یک اونتادور در حال حرکت دارد، تنها قابل مقایسه با انرژی شهاب سنگی است که نسل دایناسورها را منقرض کرد! دیسک های ترمز اونتادور که در تست های مختلف همیشه در فاصله زیر 50 متر خودرو را متوقف کرده اند، امنیت این خودرو را تا نزدیکی ایده آل بالا برده اند. تنها نقطه ضعف آن را در قسمت عملکرد می توان شتاب جانبی آن برشمرد که تنها 0.95 جی است و گاهی باعث منحرف شدن اندک خودرو در مسیرهای پیچ در پیچ می شود.

 

خیلی از منتقدان ممکن است اونتادور را با پورشه 911 GT3، فراری 599 Gt، لکسوس LFA و خودروهای دیگر مقایسه کنند. ممکن است اونتادور از این خودروها گران تر باشد و ممکن است رانندگی با آن دشوار تر به نظر برسد. ولی نکته ای که تمام هواداران لامبورگینی برای آن پول می دهند،  وحشیانه بودن هر ساخته لامبورگینی و متمایز بودن عملکرد آن نسبت به تمامی خودروهای مشابه بازار است. طوری که اونتادور را نیز همانند مورسیه لگو و حتی بیش تر از آن درمیان خودروهای زیر نیم میلیون دلار، متمایز و برتر ساخته است.

 

 

 

 

درست است که لامبورگینی اونتادور با تعویض دنده در دور 8500 گوش راننده را کر کرده و با حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت همه هوادارن را دیوانه عملکرد خود می کند، ولی همانطور که فراری در سالیان گذشته به این نتیجه رسید، راز موفقیت لامبورگینی تنها در سرعت و قدرت اعجاب انگیز خودروهای آن نیست. با پولی که در سالیان اخیر از فولکس واکن به لامبورگینی می رسد، ایتالیایی ها توانسته اند مدل های جدید لامبورگینی را از همیشه نزدیک تر به ایده آل های خود طراحی کنند. همه صاحبان لامبورگینی می دانند مه به قول ریجارد هموند: "لامبورگینی اصیل همیشه سعی در کشتن راننده خود دارد!!"

تعداد بازدید از این مطلب: 1558
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : یک شنبه 1 بهمن 1391
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 1508
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3

نویسنده : محمدوreza-wolf
تاریخ : یک شنبه 1 بهمن 1391
نظرات

درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید